Faceți căutări pe acest blog

vineri, 15 iulie 2016

OVB ALLFINANZ : INOTOLOGIE

A fost odata, un tanar profesor care facea o calatorie pe mare. Era un om foarte educat, dar avea putina experienta de viata. In echipajul corabiei pe care calatorea, exista un batran marinar analfabet. In fiecare seara, marinarul obisnuia sa mearga in cabina tanarului profesor, sa-l asculte cum vorbeste despre diverse subiecte.
Intr-o seara, pe cand marinarul se pregatea sa paraseasca cabina, dupa mai multe ore de conversatie, profesorul îl intreaba:
- Batrane, ai studiat geologia?
- Ce-i asta, domnule?
- Stiinta pamantului.
- Nu, domnule, n-am fost la nici o scoala, la nici un colegiu. N-am studiat nimic, niciodata.
- Batrane, ti-ai pierdut un sfert din viafa.
Cu o fata lunga, batranul marinar iesi: ,,Daca o Persoana asa de culta spune asta, trebuie sa fie adevarat", se gandi el. ,,Mi-am pierdut un sfert din viata!"
In seara urmatoare, iarasi, pe cand marinarul se pregatea sa iasa din cabina, profesorul îl întreaba:
- Batrane, ai studiat oceanografia?
- Ce-i asta, domnule?
- Stiinta marii.
- Nu, domnule, n-am studiat nimic, niciodata.
- Batrane, ti-ai pierdut jumatate din viata.
Cu o fata si mai lunga, marinarul pleca: ,,Mi-am pierdut jumatate din viata!;"
In seara urmatoare, tanarul profesor îl chestioneaza din nou pe batranul marinar:
- Batrane, ai studiat meteorologia?
- Ce-i asta, domnule? N-am auzit niciodata de ea.
- Ei bine, stiinta vantului, a ploii, a vremii.
- Nu, domnule. Asa cum v-am mai spus, n-am fost la nici o scoala. N-am studiat nimic, niciodata.
- N-ai studiat stiinfa pamantului pe care traiesti; n-ai
studiat stiinta marii pe care iti castigi traiuL, n-ai studiat stiinta vremii pe care o infrunti in fiecare zi? Batrane, ti-ai pierdut trei patrimi din viata.
Batranul marinar s-a simtit foarte nefericit: ,,Acest invatat spune ca mi-am pierdut trei patrimi din viata! Intr-adevar, inseamna ca mi-am pierdut trei patrimi din viata".
Ziua urmatoare fu randul batranului marinar. El veni alergand la cabina tanarului si striga:
- Domnule profesor, ati studiat inotologia?
- Inotologia? Ce vrei sa spui?
- Stiti sa inotati domnule?
- Nu, nu stiu sa înot.
- Domnule profesor, v-ati pierdut toata viata! Corabia s-a lovit de o stanca si se scufunda. Cei care stiu sa inoate pot ajunge la tarmul apropiat, dar cei care nu stiu sa inoate se vor ineca. Imi pare asa de rau, domnule profesor; intr-adevar, v-ati pierdut viata.


Puteti studia toate ,,ologiile" din lume, dar daca nu inveti "inotologia", toate studiile tale sunt inutile. Poti citi si scrie carti despre inot, pofi dezbate aspectele lui teoretice subtile, dar cum o sa te ajute asta, daca refuzi sa intri tu insuti in apa?







! THINK BIG, ACT SIMPLE !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu